18 de maig 2010

Coses que deixo anar quan em conviden a les escoles



  • Escriure és com cuinar: cal imaginació, barrejar, pastar i coure.
  • Tinc una flor al cul.
  • Si us ve un escriptor i diu que no li agrada llegir foteu-lo fora.
  • Ho sento nois, estic a favor de la lectura obligatòria.
  • La lectura és obligatòria, l’opinió sobre el llibre és lliure.
  • Escriure costa. Costa molt.
  • La imaginació ens ve de sèrie. És opció nostra activar el dispositiu.
  • Triar entre els guions i els llibres és com decidir si t’estimes més el pare o la mare.
  • Escric perquè és l’única cosa que sé fer mínimament bé.
  • Escriure un llibre és inventar-te una vida nova a la carta i surt més barat que el 3D.
  • Si odies el boli vermell de correcció no et facis guionista ni escriptora.
  • Veieu bona tele. Aprengueu a fer servir el comandament a distància.
  • Si un llibre no t’agrada ja saps com NO ha de ser el proper llibre que llegeixis.
  • El llibre que més m’agrada és el que escric actualment. Si no fos així enlloc d’escriure seria a la terrassa prenent el sol.
  • No em surten les coses a la primera. Mai.
  • Escriure és triar i prendre decisions. Això també serveix pel guió.
  • Si et quedes en blanc insisteix, insisteix per la dreta, per l’esquerra, per dalt i per baix. Insisteix.
  • Escriure literatura infantil comporta una gran responsabilitat. Si ho féssim fatal deixaríem sense futurs lectors als importantíssims escriptors de literatura per a adults (aquella que diuen que és la de debò).
  • Un consell per a futurs escriptors? Escriu. Que ve a ser un resum del gran consell que em va donar el Joan Marimón: “el món és dels tossuts”.