15 de juny 2015

Llegir acompanyats - Club de lectura escola Mediterrània


El mes de gener, febrer i març vaig tornar a conduir el club de lectura dels alumnes de 6è de l’escola Mediterrània de la Barceloneta. El lloc de trobada va ser el mateix que l’any passat, la Biblioteca La Fraternitat, responsables d’organitzar el club, i també vam repetir llibre: Una noia N.O.R.M.A.L. i altres animals, escrit per mi mateixa, il·lustrat per la Juliet Pomés i editat per Cruïlla. El llibre és el tercer de la col·lecció Una noia N.O.R.M.A.L.


Avui he anat a l’escola (preciosa, amb el mar ocupant tots els finestrals) per veure tots junts un vídeo on expliquen què els ha semblat el club de lectura i un power point amb el contingut de les sis sessions quinzenals. Tot i que feia setmanes que no em veien m’han rebut amb petons i abraçades, emocionats, contents i nerviosos perquè els falta molt poc per acabar la primària i passar a ser nois i noies d’institut, com la Ru, la Xeila, el Sami i la Nàdia, els protagonistes del llibre que vam llegir junts. Hem quedat que ens tornarem a trobar pel barri i m’han promès que seguiran llegint, ja sigui sols o igual de ben acompanyats com aquest curs.

Llegir acompanyats, sentir que podien compartir dubtes, activitats, fragments divertits, somnis i paraules, ha estat el que més han destacat els nens i nenes de sisè. I no m’estranya. Ara que les xarxes socials i les comparticions formen part intrínseca de la vida, i els clubs de lectura prenen més sentit que mai. Un sentit social, però també un sentit educatiu i cultural.

Aquí teniu el vídeo...



I aquí el Power Point...