29 de juny 2015

Balanç de fi de curs: la pitjor mare del món (2)


Un dels projectes literaris que mantinc des de l’any 2010 és La pitjor mare del món. Ara fa cinc anys va néixer com un blog, després va passar a convertir-se en un article setmanal al suplement Ara Criatures i l’any 2014 vaig publicar el llibre La pitjor mare del món, el manual (Columna edicions), una parodia de manual d’autoajuda per convertir-te en una mare o pare imperfectes. 
 
Hi ha qui em pregunta d’on trec les idees i la inspiració per seguir escrivint articles i seccions, i jo mateixa de vegades també m’ho pregunto i m’alarmo i esvero pensant que no sabré què escriure. Però al moment aterro a la realitat de casa meva i respiro alleugerida quan constato la successió exuberant de fets, sentiments i experiències a compartir. I després corro a apagar algun incendi que s’ha generat. La vida tranquil·la, ai, no casa amb l’exuberància de fets.

Aquest anys el projecte ha crescut. Des del setembre he participat al programa de televisió Para todos la 2 de TVE, amb una secció quinzenal en castellà. Ha estat un repte. Mai m’havia posat davant la càmera, només quan tocava fer entrevistes de promoció, o participar en alguna taula de debat esporàdica. Però haver d’estudiar-me un guió (que m’he escrit jo) i plantar-me davant la càmera, en directe, sense ajuda de papers ni parapetada rere una taula, ha estat tot un aprenentatge del que n’estic satisfeta. A nivell de guió cada dia parlava d’un tema i per focalitzar-ho portava un o més objectes. Sempre amb el to d’humor descordat de la pitjor mare del món. Qui vulgui veure totes les seccions i riure una mica  aquí les pot veure totes. I que ningú s’espanti que són curtetes, duren uns 7 minuts cadascuna.  


He fet conferències a algunes AMPA que m’han demanat que els parlés de l’experiència de La pitjor mare del món. Són conferències fetes amb l’ànim de compartir la imperfecció amb la que visc l’educació dels meus fills (oficialment, els meus MEC, menors d’edat a càrrec) i la voluntat d’explicar que hi ha desastres que ens passen a tots i que cal entomar-ho amb sentit de l’humor. Trobades en les que acabem fent teràpia de grup i on la gent es va relaxant i rient mentre van fent que sí amb el cap, com dient “això, això és el que em passa a mi”. Sí, riem molt, perquè la perfecció mata però l’humor salva vides. I qui vulgui testimonis que pregunti a l’AMPA de l’escola Vedruna Immaculada o a la de la FEDAC de Santa Coloma de Gramenet, per exemple. I també he fet xerrades a centres de secundària per explicar com l'experiència d'escriure un article d'opinió setmanal.

Qui vulgui contactar amb mi per demanar informació sobre les condicions i els honoraris que m’escrigui a: info@manso.org


Com a “pitjor mare del món”, l’AFAEC, la federació d’associacions de mares i pares de l’Agrupació Escolar Catalana, em va convidar a la presentació pública de la federació, i també a la taula rodona que es va fer l’onze de maig,  després de la conferència del filòsof i mestre Gregorio Luri sobre la intel·ligència emocional, a les cotxeres de Sants. A les dues trobades estava molt ben acompanyada pels periodistes Roger de Gràcia i Francesc Canosa, amb qui hem constituït oficiosament, i gràcies a la Betona Comín, una mena de trio a l’estil de Los tres caballeros, molt divertit. 

I de cara als propers mesos hi ha 2 novetats importants: Durant sis setmanes col·laboraré al programa de ràdio Versió Rac 1 de l’estiu, conduit per la Núria Riquelme, amb una secció setmanal els divendres



I el mes d’octubre RBA publicarà la versió en castellà del llibre: La peor madre del mundo, el manual.



Ràdio, llibre en castellà, articles i tota mena d’invents. Sí, la pitjor mare del món té corda per estona.